«Бізнес без бар’єрів»
Запорука успіху будь-якої ініціативи – коли всі учасники процесу однаково розуміють не лише цілі, а й сенси. Спільна мова, взаємоповага та готовність чути одне одного дають змогу не лише уникати непорозумінь, а досягати ефективних результатів.
Коректній комунікації та безбар’єрній взаємодії присвячена серія онлайн-тренінгів, створена громадською організацією Безбар’єрність та Міністерство розвитку громад та територій України. Перші заходи відбулися для представників профільних департаментів та керівників органів місцевого самоврядування, які задіяні у роботі над флагманським проєктом Мінрозвитку «Рух без бар’єрів», що реалізується у межах ініціативи першої леді Олена Зеленська «Без барʼєрів».
Проєкт передбачає створення безбар’єрних маршрутів у 15 пілотних громадах України (Києві, Одесі, Дніпрі, Житомирі, Тернополі, Львові, Рівному, Чернівцях, Полтаві, Вінниці, Славутичі, Кропивницькому, Бучі, селищі Опішня, Калуш). Кожен маршрут поєднує ключові об’єкти міста: зручні тротуари, безпечні переходи, доступні входи, навігацію, тактильні позначки, а також адаптовані кафе, магазини, фінансові та медичні установи. Маршрути вже визначені, проведено аудит об’єктів і стартували перші етапи модернізації.
Утім, проєкт охоплює не лише фізичну трансформацію середовища, а й інформаційні кампанії, цифрові рішення, роботу з громадою та залучення підприємців – і суспільно відповідальні компанії зі спільноти «Бізнес без бар’єрів» вже приєдналися до проєкту.
Створити єдине уявлення про принципи безбар’єрності та забезпечити правильну комунікацію між усіма учасниками – саме з такою метою за ініціативи Оксани Збітнєвої, голови громадської організації «Безбар’єрність», та Ірини Малютіної, керівниці проєкту й радниці Міністерства – було започатковано цикл тренінгів.
Програма навчання, яке проводить експертка громадської організації «Безбар’єрність» Svitlana Hnatiuk, поєднує теоретичні блоки та практичні елементи. Учасники заходів мали можливість пройти тестування щодо ключових понять і термінів, одразу отримати розгорнуті пояснення через приклади міжнародного досвіду, а також поставити індивідуальні запитання. Такий підхід дозволив кожному глибше осмислити, як принципи безбар’єрності застосовуються у конкретних ситуаціях – від проєктування маршрутів до щоденної взаємодії з людьми.
Більше про складові безбар’єрності та етику взаємодії з різними людьми завжди можна знайти у «Довіднику безбар’єрності» (
https://bf.in.ua) – посібнику з толерантного спілкування.
«Бізнес без бар’єрів» – спільнота компаній, які об’єдналися навколо ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар’єрів», спрямованої на створення рівних можливостей для всіх українців.