Знання – це скарб, який не варто ховати.
Його не потрібно зберігати на банківських рахунках, зачиняти у сейфі
чи тримати під подушкою
. Чим більше ми знаємо і ділимося цим з іншими, тим більше отримуємо натомість.
Ми й не ховаємо – навпаки, залюбки ділимося Експертка ГО Безбар’єрність Світлана Гнатюк Svitlana Hnatiuk провела навчання з безбар’єрної комунікації для тренерів Корпоративного університету Нова пошта – учасниці спільноти «Бізнес без бар’єрів».
Надалі учасники тренінгу самі вчитимуть інших співробітників компанії, як коректно комунікувати з клієнтами й партнерами та надавати безбар’єрні послуги. А поки зосередились на тлумаченні базових понять та термінології, як-от безбар’єрність, інклюзія та доступність. Розрізняймо:
Безбар’єрність – це філософія суспільства рівних можливостей, нетерпимості до дискримінації та поваги до різноманіття.
Інклюзія – це процес збільшення ступеня участі (=включення) всіх громадян у суспільстві.
Доступність – це усунення бар’єрів і, навпаки, створення таких умов, за яких кожна людина почуватиметься комфортно.
Отже:
Доступність – це інструмент.
Інклюзія – це процес.
Безбар’єрність – це спільна мета.
Під час навчання учасники також розглянули основні напрямки безбарʼєрності, обговорили усі типи барʼєрів, які ускладнюють, а інколи – унеможливлюють отримання послуг, та вивчали правила коректної комунікації та взаємодії.
Окрему увагу приділили маломобільним групам населення. Бо хто це? Зазвичай з легкістю згадують про людей з інвалідністю та старшого віку, з функціональними порушеннями, вагітних жінок. Дехто навіть згадує, що це ще й діти до 7 років і дорослі, які їх супроводжують.
Але це також
Люди з тимчасовими травмами або хворобами;
Ті, хто протягом певного часу можуть бути неуважними;
Люди з нестандартними розмірами тіла – значно більшою чи меншою за середню вагою, низького або високого зросту;
І навіть перехожі з валізою, велосипедом чи собакою!
Будь-хто у певний момент може опинитися у цьому переліку. Саме тому створення безбар’єрного середовища – це не лише про когось, а про кожного з нас.
Більше про складові безбар’єрності та етику взаємодії з різними людьми у «Довіднику безбар’єрності» (
https://bf.in.ua) – посібнику з толерантного спілкування.
«Бізнес без бар’єрів» – спільнота компаній, які об’єдналися навколо ініціативи першої леді Олена Зеленська «Без бар’єрів», спрямованої на створення рівних можливостей для всіх українців.
#bezbariernist#безбарєрність#barrierfree




