Про що ми думаємо, коли заходимо у кав’ярню? Окрім того, який напій обрати. Замислювалися?
Людина з інвалідністю ще до моменту замовлення має безліч додаткових питань. Чи зможу я легко потрапити у приміщення? Чи достатньо всередині місця для маневрів? Чи зрозуміє мене бариста?
Є приклади, які дуже хочеться наслідувати. Відома мережа кав’ярень Starbucks, яка має 38 тисяч магазинів по всьому світу, відкрила першу абсолютно безбар’єрну локацію, створену за оновленими корпоративними стандартами доступності.
Новий заклад у Вашингтоні (округ Колумбія, США) починає дбати про відвідувачів буквально з порогу. У прямому сенсі – адже двері оснастили електроприводом. І зсередини, і ззовні головного входу є подовжені вертикальні кнопки керування, які легко натискаються з різних висоти і кута.
Половина працівників магазину знають і використовують американську жестову мову. А ще, для полегшення взаємодії тут облаштована точка продажу наступного покоління. POS-система вміє розпізнавати голос і фіксує побажання гостя. Сенсорний екран дозволяє збільшити пункти меню та має візуальне підтвердження вибору їжі чи напоїв. І коли можна буде насолодитися кавою, окрема панель теж повідомляє: імена клієнтів у алфавітному порядку розміщуються у трьох колонках відповідно до статусу замовлення – «прийняте», «у роботі», «готове».
Про зручність стійки видачі теж подбали. Нависаюча полиця та майже метр вільного простору під нею забезпечує свободу маневрів. Місця вистачає і для крісла колісного, і для дитячої коляски, і для собаки-поводиря.
У новій кав’ярні оптимізували акустику та освітлення. Поглинаючі перегородки на стелі допомагають зменшити шум і реверберацію (відлуння). Це дуже важливо для людей, які використовують, наприклад, слухові апарати. А про комфорт візуального спілкування дбають автоматичні регулятори освітлення на зовнішніх вікнах – вони балансують денні відблиски, тіні та фонове світло.
Для безпечності пересування були продумані конструктивні рішення. Локація має відкриті лінії огляду, на меблях і стінах заокруглені кути. Вбиральні оснащені пристроями 3 в 1: вони вмикають воду, дозують мило та сушать руки.
Відвідувачі з порушеннями зору можуть скористатися додатком Aira та через камеру власного смартфона підключитися до візуального перекладача. Він сканує простір і допоможе зорієнтуватися в магазині чи зробити замовлення.
Стіну нового закладу прикрашає унікальна фреска заввишки 2,5 метри, яка закликає привернути увагу громадськості до питань безбар’єрності. Створив її Райан Сеслоу, художник з Нью-Йорка зі спадковою втратою слуху. Зменшена копія цієї фрески також вигравірувана на загальному столі у кав’ярні – щоб її на дотик могли відчути відвідувачі, які погано бачать.
https://stories.starbucks.com/…/whats-inside-a-more…